Indítás, belépés az adatkezelésbe
Előző témakör  Következő témakör 


Az installált rendszer indítható a Windows Start menüjéből vagy a Windows Asztalra helyezett CASHBOOK ikon indításával. Ezt követően megjelenik a belépési jelszót kérő ablak:

                       


A jelszó mezőbe kell beírni a rendszer belépési jelszavát, melynek begépelését fedő írásjelek - @ - jelzik. A jelszó alatt található piktogramos gombok szerepe az egérrel történő rámutatással kinyíló buborék súgóban válik láthatóvá. Több alkalmazói használat esetén a fenti ablak kiegészül az alkalmazók választék listájával és adataik kezelésére szolgáló piktogramos funkciógombokkal:



Megfelelő jelszó esetén az Új rekord hozzáadása gombra kattintva lehetővé válik új alkalmazói könyvtár definiálása, és a fenti jobboldali kép szerinti adatainak kitöltése.


Az adatok mentésével egyidejűleg jön létre a megadott könyvtár, és a képernyő frissülésével megjelenik az alkalmazók választék listájában az új alkalmazó neve. Az új könyvtárba az adatállományok az üres (data) adat könyvtárból másolódnak át, a törzsadatok és a számla forgalmi adatok felvételére üres állományokkal. Az alkalmazók választék listája ABC sorrendben tartalmazza az alkalmazók neveit, választásuk történhet egérrel vagy kezdő betűjük gombjának leütésével és/vagy a le/fel nyilakkal történő kiemeléssel.


A jelszó beírása után a Belépés gombra kattintva vagy {ENTER} gombbal történik meg annak ellenőrzése (a kis és nagybetűk különbözőek), érvényes jelszó esetén a belépő ablak bezáródik és a rendszer menü pontjai elérhetővé válnak. A kiválasztott tárgy év és az alkalmazó neve a rendszer fő ablakának címsorában lesz látható. Hibás jelszó esetén még két próbálkozást enged a program a jelszó újbóli megadására.


A normál felhasználói jelszó mellett fejlesztői jelszót és demo jelszót is elfogad a program. A fejlesztői jelszó megadásával az adatok kezelésére kiegészítő lehetőségek nyílnak közvetlen adattábla szerkesztésre és adatbázis importra, amelyek általában a rendszer indulásakor, beüzemelésekor szükségesek, és általában egyszer használatos adatkezelési műveletek elvégzését teszik lehetővé.


A demo jelszó a bemutató vagy kiértékelő alkalmazásra telepített rendszerben korlátozott adatkezelést tesz lehetővé: csak egy alkalmazó nyilvántartása kezelhető vele korlátozott idejű használatra.


A Kilépés gombra kattintva vissza lehet lépni a Windows Asztalra, ha mégsem kíván a felhasználó a programmal dolgozni. Kilépés vagy sikertelen bejelentkezés esetén az alkalmazás elbúcsúzik, sikeres belépés után az alkalmazás fő ablaka és menüje lesz a képernyőn.